Abstract | Zbog nedavnih naglih promjena u globalnom gospodarstvu, utjecaja pandemije COVID-19, inflacije i rata u Ukrajini, radna snaga suočila se s mnogim izazovima i neočekivanim situacijama u svakodnevnom poslovanju. Poduzeća i njihovi zaposlenici morali su se vrlo brzo prilagoditi novim uvjetima na tržištu. U velikom broju poduzeća, još je uvijek prisutna zabrinutost za stabilnost ekonomije. Stoga, radi održavanja likvidnosti i smanjenja troškova i fluktuacije, rukovoditelji poduzeća implementiraju razna tehnološka rješenja, uvode fleksibilne radne politike (npr. klizno radno vrijeme, rad od kuće, četverodnevni radni tjedan), smanjuju broj zaposlenih, uvode zamrzavanje zapošljavanja i slično. Neke od ovih promjena bile su gotovo nezamislive prije nekoliko godina.
Funkcija ljudskih resursa odigrala je ključnu ulogu u prilagođavanju promjenama u poduzećima. Očuvanje postojećih i izgradnja novih odnosa s kolegama, upravljanje učinkom, obuka zaposlenika i zapošljavanje kandidata na temelju video intervjua, neki su od najizazovnijih zadataka s kojima se mnogi menadžeri svakodnevno susreću. Neki su se poslovni procesi digitalizirali, što je ubrzalo digitalnu transformaciju kroz koju su mnoga poduzeća prolazila i prije 2020. godine. Naprimjer, u trenutku kada je početkom 2020. godine započela pandemija COVID-19, kako bi održala poslovanje tijekom ovih izazovnih vremena, poduzeća su svojim zaposlenicima morala ponuditi alate i resurse koji bi njihovim zaposlenicima omogućili rad na daljinu. Stoga su informacijski sustavi za ljudske resurse (HRIS), sustavi za praćenje kandidata (ATS) i druge internetske platforme kao što su Zoom, Microsoft Teams i Google Meet postale važnije nego ikad.
U ovom radu, na primjeru istraživanja provedenog u industrijskom i bankarskom sektoru u Ankari i Istanbulu, ispituje se utjecaj korištenja HRIS-a na organizacijsku i individualnu učinkovitost zaposlenika. Također, ovim istraživanjem potvrđuje se postavljena hipoteza kako se primjenom tehnologija u upravljanju talentima (HRM) pozitivno utječe na organizacijsku i individualnu učinkovitost zaposlenika te kako primjena tehnologija u HRM-u dovodi do kvalitetnijih odluka u poslovanju i ubrzanja poslovnih procesa. |
Abstract (english) | Due to recent events in the global economy, such as the COVID-19 pandemic, inflation and the war in Ukraine, the workforce has faced a lot of challenging and unexpected situations in their daily operations. Companies and their employees had to quickly adapt to new conditions and circumstances on the market. Many companies are still facing concerns regarding the economic stability. Therefore, in the aim to maintain liquidity, avoid high turnover of staff and lower the costs, company managers are implementing technology solutions, creating flexible working policies (i.e. flexible working hours, work from home, 4-day working week), introducing staffing cuts and hiring freezes, and similar. Some of these changes were almost unheard of only a few years ago.
Human Resources played a crucial role in implementing these changes and enabling this transition in businesses. Maintaining existing and building new relationships with colleagues, managing performance, training and development of employees, as well as hiring candidates through video interviews are some of the most challenging tasks that managers are facing on a daily basis. Some of the processes have become digital which expedited the digital transformation that many companies were going through even prior 2020. For example, when the COVID-19 pandemic started in early 2020, in order to sustain their business during these challenging times, companies had to offer their employees the tools and resources that would enable them to work remotely. Therefore, Human Resources Information Systems (HRIS), Applicant Tracking Systems (ATS) and other online platforms such as Zoom, Microsoft Teams and Google Meet, became more important than ever.
This paper discusses the impact that HRIS use has on the organizational efficiency and employee performance through analysing the research carried out in the industrial and banking sectors in Ankara and Istanbul. Also, this research confirms the hypothesis that the use of technology in talent management (HRM) has a positive effect on organizational and employee efficiency, and that the use of technology in HRM leads to better decision making and acceleration of business processes. |